דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה נורמאלי או ממוצע ? 

מאת    [ 02/01/2009 ]

מילים במאמר: 833   [ נצפה 3539 פעמים ]

האם אתה נורמאלי או ממוצע ?
אתה שוקל את עצמך על המאזניים. אתה מודד את טמפרטורת הילד שלך. רופא מודד את הדופק שלך ואת לחץ הדם שלך. אולי דגימת דם נלקחת ממך. מדדים אלו מושווים למאות אנשים אחרים ומאלו מחשבים ממוצעים. השאלה הנובעת היא מהו ממוצע אשר נחשב לנורמאלי -

לממוצעים יש מקום משלהם, אך הם יכולים לעוות את המציאות ולהתייחס אלינו כאילו היינו מנגנונים פשוטים, כמו שעון יד העובד לאט מדי או מהר מדי. זה נהדר כששעוני היד שלנו נשארים מדויקים. אך מרבית השעונים לא יודעים מתי השתנו אזורי הזמן. או מתי שעון הקיץ הסתיים. או מתי ישנו יום בשנה מעוברת. במילים אחרות, לשעון היד שלך אין את חכמת ההסתגלות לסביבתו. אך הגוף שלך מסוגל לכך!

זוהי הסיבה מדוע איננו מחשיבים חום, לחץ דם גבוה או ממצאים דומים אחרים כבעיה. הם רק סימנים לכך שהגוף מסתגל למשהו. למרות שמפתה להוריד את הטמפרטורה באופן מלאכותי או להפחית את לחץ הדם, לא כל כך מהר ! מה באמת קורה - האם מדובר בבעיה שהתעוררה לאחרונה - נושא של סגנון חיים - תוצאה של גורם לחץ חדש בחייך ?

אנו מתעניינים בך, לא בסימפטומים שלך. משום שמה שנורמאלי עבורך ייתכן ולא יהיה נורמאלי עבורי.

1. האדם הממוצע נרדם תוך 7 דקות.
2. בממוצע, אנשים ימניים חיים 9 שנים יותר מאשר מקביליהם השמאליים.
3. הריון בבני אנוש נמשך בממוצע 270 יום.
4. הגיל הממוצע להפסקת הווסת הוא 48-49 שנים.
5. סביר כי מעשנים ימותו בממוצע 6 שנים וחצי מוקדם יותר מאשר לא-מעשנים.
6. הפיהוק הממוצע נמשך כ-6 שניות.
7. האדם הממוצע צוחק 15 פעמים ביום.
8. האדם הממוצע הולך מרחק השווה להקפה כפולה סביב העולם במהלך חייו.
9. האדם הממוצע משתמש בשירותים בערך 6 פעמים ביום

אחרי שאתה מתחיל...
כנראה מדובר באחד המיתוסים הנפוצים ביותר. זהו רעיון שגוי שמונע מאנשים רבים להינות מיתרונות הכירופרקטיקה. הם מפחדים כי איכשהוא הם "יתמכרו" לטיפול הכירופרקטי. זה רעיון משוגע.

נכון שרבים מהמטופלים שלנו בוחרים להגיע לטיפולים תקופתיים גם כשהם מרגישים נהדר. הם לא חייבים להגיע. הם רוצים להגיע, ממספר סיבות:
- גילוי מוקדם של הפרעות עיצביות (סובלקסציות)
- הימנעות מחזרתה של הבעיה המקורית
- להביא את רמת הביצועים שלהם למקסימום ולהישאר בריאים
ישנן בחירות שמטופלים מקבלים, בהתבסס על הבנתם, לגבי מה אנחנו עושים ועד כמה הם מעריכים את בריאותם. אני מניח כי מדובר לרוב בעדיפות אישית. כל אחד מאיתנו בוחר כמה תשומת לב הוא רוצה לתת לבריאותו. אנו מכבדים את הבחירה הזו.

זו הסיבה מדוע לעולם אנו לא נלחץ על מטופלים. כמובן, נסביר להם על יתרונות הטיפול השגרתי להמשך שיפור הבריאות שלהם, אך העבודה שלנו היא להעניק את הטיפול הכירופרקטי הטוב ביותר האפשרי.מעבר לזה, כל מטופל מחליט בעצמו כמה טיפולים הוא רוצה לקבל.


מה טיפול כירופרקטי עושה ?
כנראה התפיסה המוטעית הגדולה ביותר בתחום הכירופרקטיקה סובבת סביב הטיפול הכירופרקטי. באופן טבעי, אנו הכירופרקטים חושבים כי הטיפול הכירופרקטי הוא טיפול מאוד מיוחד. יחד עם שיתוף עקרונות הכירופרקטיקה עם מטופלינו, זה הדבר החשוב ביותר שאנחנו עושים.

כירופרקטורים מבינים כי הסיבה העומדת בבסיסן של בעיות בריאות רבות היא הפרעות במערכת העצבים לאורכו של עמוד השדרה. לעיתים קרובות, הבעיה מופיעה כסובלקסציה (הפרעה עיצבית). רבים חושבים כי תיקון כירופרקטי, מחזיר את החוליה הסוררת חזרה למיקומה המתאים באמצעות החוליות מעליה ומתחתיה.

זה לא בדיוק עובד ככה. אם זה עבד כך, כל מה שהיית צריך הוא תיקון אחד בלבד !

במקום זאת, חשבו על המשפטים הבאים. חוליות הן מבנים סטאטטיים. הן זזות רק כאשר שריר מזיז אותן. שרירים מתכווצים רק כאשר הם מקבלים הוראה ממערכת העצבים. זו הסיבה מדוע כירופרקטיקה עוסקת באמת באיכותה של מערכת העצבים וחוט השדרה ולא במצבו של עמוד השדרה.

הגוף שלך עושה את מרבית ההתאוששות. האנרגיה שאני מעניק באמצעות התיקון רק עוזרת לעניינים להתקדם. אני משתמש בכל מה שאני יודע על אנטומיה, פיזיולוגיה וביומכניקה של עמוד השדרה כדי לשלב אותה עם חוכמתו של הגוף שלך. ביקורים חוזרים עוזרים לאמן מחדש את מערכת העצבים שלך ועם הזמן, הגוף שלך יוכל "לתקן" את עצמו כשיפגש עם לחצים ומתחים.

למרות שזה מפתה עבורי לקחת קרדיט על תוצאות מדהימות שלעיתים קרובות אני עד להן, זה לא אני. אני רק העוזר המלווה בתהליך ההחלמה.

מהמוח-לבטן-מהבטן-למוח
בימי הזהב של הטלגרף, לא היה ניתן להשתמש בסימני פיסוק, לכן השתמשו במילה עצור כדי לסמן את סופו של משפט. היית שומע משהו דומה לכך כאשר היו משתמשים ברדיו דו כיווני, כשסיימו כל שידור במילה עבור.

זאת משום שבשונה מתקשורת של מערכת העצבים שלנו מהמוח לגוף, לטכנולוגיות הללו אין את היכולת לבצע תקשורת דו כיוונית במקביל.

שליטה וויסות של פולסים עצביים מתבצעים כאשר אלו עוזבים את המוח שלך, יורדים מטה בחוט השדרה שלך אל זוגות שורשי העצבים היוצאים בין כל זוג של חוליות עמוד השדרה ומשם יוצאים לכל תא, רקמה, איבר ומערכת בגופך. במקביל, מסרים מהגוף נשלחים ללא הרף חזרה למוח. הפרעה קלה ביותר למעבר מסרים חיוניים בדרך למוח או בדרך מהמוח, יכולות לפגום בתקינות איברים ורקמות.

זו הסיבה מדוע בעיה בבטן עלולה למעשה לא להיות בעיית בטן ! במקום זאת, ייתכן כי מדובר בבעית תקשורת בין המוח-לבטן או בין הבטן-למוח.

זו הסיבה מדוע כירופרקטיקה עובדת כל כך טוב. אנו מחפשים את ההפרעות במערכת העצבים אשר מפריעות לביטוי התקין של גופך. איתור והפחתה של אותם ליקויי תקשורת באמצעות טיפול כירופרקטי טבעי ובטוח מסייע לחזור לתפקוד הולם ולבריאות טובה.

 

 

ד"ר רונן רפאל, כירופרקט
מומחה לתפקודי עמוד השדרה ומערכת העצבים

מרפאה: רחוב ברודצקי 43, רמת אביב
טלפון: 03-7440082

מנהל אתר: http://www.chiropract.co.il
דוא"ל: info@chiropract.co.il

עורך הפורטל הישראלי לכירופרקטיקה:
http://www.chiropract.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב